سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که بر اثر درگیری ها و حملات انتحاری در کابل و شمار دیگر از ولایت ها، ۴۷ نفر کشته شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله، ۴۰ مامور امنیتی و ۲۵ غیر نظامی در جریان درگیری ها و حملات مسلحانه، زخمی شده اند.در میان زخمی شدگان نیروهای امنیتی، جنرال فهیم قائم قوماندان عمومی قطعه واکنش سریع پولیس کابل نیز شامل است.
برادر جنرال قائم به خبرگزاری بخدی گفت که او (جنرال فهیم قائم) از ناحیه سینه، بطن و پای راست به شدت زخمی شده و د ر حال حاضر در شفاخانه چهارصد بستر کابل بستری است.
او تایید کرد که در حال حاضر، وضع صحی قائم خوب است اما داکتران توصیه کرده اند که باید مدت را با کسی صحبت نکند. روز گذشته (یکشنبه) شورشیان مسلح در کابل و ولایت های ننگرهار، لوگر، پکتیا و خوست به صورت گروهی حمله کردند. در کابل شورشیان در سه منطقه، چهار راهی زنبق، شهرنو، پلچرخی و مقر پارلمان حمله کردند.
سخنگوی گروه طالبان در تماس با رسانه ها مسئولیت این حملات را به عهده گرفته و گفت که این حملات در تلافی از قرآن سوزی و کشتار غیر نظامیان در ولسوالی پنجوایی قندهار سازماندهی شده است.
مقام های امنیتی می گویند، تمام ساحاتی که در کنترول مهاجمان مسلح قرار داشت تصفیه شده و مهاجمان نیز کشته شده اند.سخنگوی این گروه، مدعی شده است که از یک ماه بدین سو، این حملات برنامه ریزی شده و در این برنامه ده ها جنگنجوی این گروه شرکت داشته اند.
وضعیت جاری
هر چند بامداد امروز (دوشنبه) درگیری ها در کابل متوقف شد اما به نظر می رسد که هنوز شهروندان کابل با اطمینان کامل، در مسیر های منتهی به محل درگیری ها، رفت و آمد ندارند.
مقام های امنیتی می گویند، تمام ساحاتی که در کنترول مهاجمان مسلح قرار داشت تصفیه شده و مهاجمان نیز کشته شده اند.
شاهدان عینی می گویند که مسیر منتهی به پارلمان و چهار راهی زنبق جایی که روز گذشته شاهد حملات سنگین مهاجمان انتحاری بود، به روی ترافیک باز شده است.
با این جود نیروهای امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل در حال آماده باش قرار دارند و به بازرسی وسایط تقلیه و افراد مشکوک می پردازند.
منبع: سایت خبرگزاری بخدی