وزارت معادن افزود که ساحۀ نفت دار«قشقری» نخستین ذخیره گاه نفتی حوزۀ مزارشریف است که استخراج آن به شرکت های نفتی داده خواهد شد.
این وزارت حوزۀ نفتی مزارشریف را در رشد اقتصاد کشورسودمند می داند.
جواد عمر، سخنگوی وزارت معادن گفت: «وزارت معادن براساس برنامه ها و پلان هایی که دارد یکی بعد دیگراین منابع را به داوطلبی خواهد گذاشت و این وزارت در نظر دارد که بلاک نفتی قشقری را به داوطلبی بگذارد.»
درهمین حال وزارت معادن گفت که سال آینده درنظردارد به شمول ساحۀ نفتی قشقری برخی ازمنابع معدنی کشور را به داوطلبی بگذارد.
نفت وگاز بخش چشمگیری از منابع معدنی افغانستان را تشکیل می دهد و گفته شده است که تا کنون گذشته ازشمال افغانستان منابع بزرگ نفت وگاز درمناطق کتواز پکتیا، هلمند و هرات نیز تثبیت شده اند وبهره برداری ازآن ها می تواند اقتصاد افغانستان را متحول سازد.
tolonews