احمدظاهرفقیری، سخنگوی وزارت امورخارجۀ کشور گفت: «در بارۀ قانونمند شدن سایر شهروندان افغان که در ایران استند با مقام های آن کشور صحبت کرده ایم و آن ها تا اندازه یی موافقت کرده اند.»
بربنیاد آمارهای سازمان ملل بیشترین پناهجویان افغان درایران و پاکستان به سر می برند و یکی ازعوامل آن بیکاری، ناداری و نا امنی در کشور گفته شده است.